=

Wednesday, September 14, 2011

TIME STUDY ~ TRIP ~ BEST MOMENT

Masuk blog, masuk facebook ramai kawan-kawan cerita tentang study, macam-macam ragam kan..nak-nak pulak time minggu pertama ni..kelam kabut dibuatnya...bila ada kawan-kawan cerita tentang study, aku teringat masa aku study dulu..memang banyak kenangan...

masa tulah kita banyak bergaul dengan orang, keadaan sekeliling membolehkan kita berubah..terpulang atas diri masing-masinglah nak pilih jalan mana...positif atau negetif...sebab masa nilah kita banyak didedahkan dengan sesuatu yang baru..yer tak?

time ni jugaklah banyak kenangan yang datang..kenangan dengan kawan-kawan, kenangan dengan lecturer, kenangan practikal, kenangan pergi trip, kenangan buat report, kenangan dapat awek (gatainye)..hahaha..banyak sangat kenangannya..

tapi apa-apa pun kenangan yang paling syok time pergi trip..jauh perjalanan luas pemandangan..tak gitu..tapi trip yang aku join tak jauh sangat..takde lah sampai ke luar negara..hehe..antara trip yang aku ikut, tujuan pembelajaran dan santai, konon-kononlah..hahaha..

  1. Taman Negara Pulau Pinang, Pantai Kerachut, Teluk Bahang - 1st trip..ade buat Minggu Mesra untuk budak baru..kira aku time tu budak barulah.,,hahaha..
  2. Genting Highland - konon-konon nak kaji pasal Human Behavior dan public park management..hahaha..asses user need bagai..tapi sampai ke sana main je lebih..aduyai..syok kot sebab pergi ramai-ramai..
  3. Kuala Pilah - tujuan untuk tengok landscape history and heritage kat belah sana..kan kat sana mengamalkan ciri-ciri tradisional..tapi bila sampai sana berjalan je lebih..bergambar sakan..pergi masuk kampung-kampung bagai..apa-apa pun terpesona dengan binaan Istana Sri Meranti..yang ni projek Studio 2
  4. Hot Spring Sungkai Perak - tujuan nak tengok landscape amenity kat sana..tapi mandi-manda je lebih..hoho..bergambar pun tak hengat dunia..
  5. Melaka - ada program ape ntah dengan Majlis Bandaraya Melaka time tu..kami didedahkan dengan projek-projek yang akan dilaksanakan di sana untuk tahun 2009...
  6. Perhilitan Sungai Dusun - time ni nak pergi interpret lokasilah..aku dapat area sungai..naik bot bagai tapi tak tahu nak interpret apa..dalam sungai?tepi tebing?binatang2 yang ada kat sungai?tumbuh-tumbuhan..semuanya untuk projek Studio 1..
  7. KLIA - tengok cara penanaman pokok dalam bangunan kaca kat sana..dan sruktur bangunan kat sana kot..lebih kurang lah.
  8. Dusun Eco Resort - time ni memang syok..banyak aktiviti yang sangat mencabar..rempuh halangan, masuk lumpur..best bangat...
  9. Lenggong, Homestay Kg.Ben - kire program anak angkatlah..best dapat mak angkat and ayah angkat yang sporting giler..
banyak lagi la tempat-tempat yang aku follow...macam Sg Tekala, Frim , Zoo, Kuala Gandah dan sewaktu dengannya...tapi yang paling sedih aku tak dapat ikut trip ke Pulau Tioman...masa tu kawan baik aku kawin..kalau nak tahu kisahnya boleh baca kat SINI..

sambungan best moment untuk setiap tempat akan menyusul...





Kalau Suka,Tekan La Butang Like :)

2 orang mendoakan Mr Baiz dimurahkan rezeki:

adwafarahin said...

rindu jugak nk g field trip :(

Namee Roslan said...

time saya study pun banyak site visit or trip :) hehe, tp saya selalu melencong tmpt lain n mlas nk follow. tak baik kan? :/ last2 tertinggal ilmu.