=

Tuesday, September 20, 2011

JAWAPAN PANAS AHMAD IDHAM TENTANG BABAK HINA RASULULLAH DALAM FILEM HB

Isu hina Rasulullah dalam filem hantu bonceng makin panas...walaupun Zizan dah minta maaf menerusi laman twitternya...isu ini menjadi lagi panas setelah Ahmad Idham memberi jawapan balas terhadap soalan yang diaju kepadanya...

antara babak yang dikatakan menghina Rasulullah


dalam babak di atas zizan mengucap tak habis lepas tu dia sebut syaitan..aku malas nak tulis ayat yang dia sebut tu dalam ni , takut korang baca nanti lain jadinya..kan..kan..kan..nanti dah jumpa try cari makna dia..boleh memesongkan akidah seseorang kan..

kemudian ini jawapan daripada Ahmad Idham

~klik gambar untuk besarkan~

dalam hadith dah nyatakan..mari baca bagi faham..

"dan jika kamu tanya kepada mereka (tentang apa yang mereka lakukan itu), tentulah mereka akan menjawab "sesungguhnya kami hanyalah bersenda gurau dan bermain-main saja". Katakanlah, "Apakah dengan Allah, ayat-ayat-Nya, Rasul-Nya kalian berolok-olok?"
"tidak usah kalian minta maaf, karena kalian sudah kafir sesudah beriman". (At-Taubah : 65-66)

Rasulullah bersabda : "celakalah orang yang berkata-kata (sama ada benar atau bohong) untuk membuat orang lain ketawa..maka celakalah dia, celakalah dia, celakalah dia". Hadith Riwayat Abu Daud

renung-renungkan dan selamat beramal....


Kalau Suka,Tekan La Butang Like :)

12 orang mendoakan Mr Baiz dimurahkan rezeki:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

tepuk dada tanya selera..

jgn selera OVER udah..heheh..

fierul said...

ttg agama bukn benda mainan . :)

anamizu said...

bab agama,kena sensitif la sikit

Ahmad Ismi said...

erm..umat akhir zaman

Jahidih Saili said...

huh..berhikmah sungguh kata-kata ahmad idham..

Namee Roslan said...

agama ni hal sensitive. sbb tu bahaya kalau nk buat2 lawak dengan agama. tak elok. seeloknya jangan sentuh pun.

Mr.Baiz said...

@nuyui a.k.a miss NUSHAtu dah terover kan

Mr.Baiz said...

@fierultapi dalam filem banyak terjadi kan

Mr.Baiz said...

@anamizubukan sikit tapi kite kene peke n jgn menyimpang..

Mr.Baiz said...

@Ahmad Ismibetul tu.

Mr.Baiz said...

@Jahidih Sailihehe..hikmah la sangat kan

Mr.Baiz said...

@Namee Roslanbetul tu namee..