=

Tuesday, September 27, 2011

CARA PROMOTE BLOG

Kenapa kita perlu promote blog??? jawapannya, kita perlu dapatkan pembaca...macam mana kita nak dapatkan beribu-ribu pembaca or pelawat? kerana tanpa pembaca or pelawat sia-sia informasi di blog kita..

antara cara-cara untuk promosi blog....


1- LINK - satu keyword yang paling penting dalam mempromosi blog..link yang bagus adalah link yang mempunyai kaitan dengan blog kita..

kenapa link sangat penting???

- untuk SEO (menaikkan ranking dalam search engine) salah satu cara untuk menaikan ranking kita kena mengumpul banyak backlink. Makin banyak link yang berkualiti makin tinggi ranking kita dalam search engine..So, makin tinggi ranking dalam search engine makin ramai pengunjung kita..

- untuk mendapat direct trafik
direct trafik adalah pengunjung daripada blog-blog yang telah backlink kepada kita tadi..

2- Forum

Basicly, cara mendapatkan backlink daripada forum lebih kurang sama sahaja dengan cara mendapatkan backlink daripada blog lain.

Tetapi terdapat beberapa factor yang membezakannya. Biasanya Forum mempunyai beberapa syarat penting seperti ruangan khas untuk mengiklan, atau had sesebuah link dalam satu-satu post, dan beberapa syarat yang custom untuk satu-satu forum.

Maka hendaklah kita mengikut syarat2 tersebut. Kalau tidak akaun kita berkemungkinan di terminate oleh tuan punya forum.

bersambung....

Kalau Suka,Tekan La Butang Like :)

4 orang mendoakan Mr Baiz dimurahkan rezeki:

Azura @ cik buaya said...

nice entri.. leh try pasni :)

SoLy SoLicious said...

sy ping2 belog selain beramah mesra nan bloggers... heeee

Liling said...

asal bersambung ? haha.

jom baca belog kosong:

http://lovelynemo.blogspot.com

Eizanabila said...

Banyaknye LINK.... blurr kejap.