=

Monday, October 3, 2011

SALAH SIAPA? LELAKI YANG LURUS ATAU PEREMPUAN YANG BENGKOK?CER JAWAB?

pesanan sebelum baca entry ini

kepada wanita yang baca entry ni...cerita ni tiada kaitan dengan wanita di Malaysia...wanita kat Malaysia semua hebat-hebat belake...jangan amek hati ye..hehehehe...


SITUASI 1 - PESAN MAKANAN

laki talipon.."yang oiii..abg kat kedai mamak ni..yang nak pesan apaapa tak?"
bini jawab.."tak mau bang, yang diet ni..."

laki pun balik ke rumah, dengan berlenggang lenggang kangkung..sampai di rumah, bini mula buat muka, muncung macam muncung itik serati..siap merajuk lagi nak tido bilik sebelah..

laki : kenapa muka muncung panjang sebelas batu je nih?
bini : dah abang tak belikan makanan untuk saya!!! (jawab dengan selamba)
laki : tadi ayang yang gtaw tak nak apa-apa..(sambil garu kepala ..??????)

..........................................................................................................................................................................

SITUASI 2 - MASAK

laki talipon bini lagi...

laki : petang ni ayang masak apa ye?
bini : alaaaahhh...tak masak apa pun hari ni..penatlah hari-hari masak...balik kerja nanti abang singgahlah makan kat mana-mana kedai ..

bila laki balik kerja terus singgah kedai mamak, balun makan nasik beriani, roti canai bagai...
sampai kat rumah..tiba-tiba bini jerit panggil makan...katanya dah masak tumis petai, kari kepala ikan bagai..bila laki tak makan ceh..merajuk lari tido bilik sebelah lagi..

..........................................................................................................................................................................

SITUASI 3 - BALIK KAMPUNG

Bini : abang, hujung minggu ni jom balik kampung nak?
laki : abang kerjalah yang..
bini: kalau macam tu takpelah, abang hantar je ayang dengan anak-anak ye? lepas tu abang balik la KL semula..

lepas dah hantar anak dan bini ke kampung, petangnya laki gerak balik KL semula...keesokkan harinya masa laki kat tempat kerja, telepon berbunyi...

dapat kol dari bini..." bang bila nak balik ambil kitaorang bang?ayang dah bosanlah duduk kampung..

..........................................................................................................................................................................

SITUASI 4 - LIPAT KAIN

abang ni asyik baca paper je...tak kesian ke kat ayang ni? tengok tangan ayang ni dah hancur dah , asyik basuh kain je..

abg tolonglah lipat pulak kain yang dah menggunung tu..laki pun dengan muka sempunyeh nye, masuklah bilik konon-konon nak lipat kain..tengah asyik melipat kain...

tiba-tiba bini masuk bilik..dengan tangan dicekak kat pinggang sambil lengan tangan disengseng paras siku..bini duduk membebel...macam petir da....

"kenapa abang lipat kain macam ni?!!!"
"kenapa kolar baju abang lipat ke dalam?!!!"
"kenapa spender ni abang lipat tiga?!!!"
"kenapa?!!!kenapa?!!!

..........................................................................................................................................................................

SITUASI 5 - PAKAIKAN BAJU ANAK

Abang tolong pakaikan pempers dan baju anak ni!!!! ayang nak mandikan anak lagi sorang ni...cepatlah bang!!!

laki : yang???nak pakaikan baju yang mana satu nih?
bini : alah abang ni..kan baju anak tu ada lapanbelas bakul kat dalam bilik tu..pakaikan je yang mana-mana pun...bukan orang nak tengok pun..

lepas bini selesai mandikan anak lagi sorang tu...tiba-tiba dia membebel lagi...

"abang!!! apa stail yang abang bagi anak kita pakai ni?? apasal seluar kuning baju merah ni??? nanti kalau orang tengok orang kata anak kita ni sami pulak..


cer jawab cer jawab..hahahaha...sape yang salah?????


Kesimpulannya : lelaki makhluk yang patuh arahan dan suka menolong....hehehhehehe..
perempuan makhluk yang cerewet dan suka membebel..hahahaha....apa pun tolong menolong dapat mengeratkan lagi hubungan antara suami isteri...penting!!!bagi wanita yang dah kawin..syurga di bawah tapak kaki suami!!!so???faham-faham la ye..



Kalau Suka,Tekan La Butang Like :)

10 orang mendoakan Mr Baiz dimurahkan rezeki:

ruby sarip said...

nasib baik tak terasa,, hehe

tapi nak komen jugak
perempuan kuat membebel sebab die penat buat keje rumah yg kurang dihargai... cuba suruh lelaki buat keje rumah ,, x ke dalam kategori membebel juga :P :P

c genk bah ne said...

hehehe...
no komen


MENARIK DI genkcorner.blogspot
JOM BACA

1.JIN ADALAH HAKIKAT BUKANNYA SATU MITOS OK!!

2.TAK CUKUP ANAK,BAPA PUN KORANG NAK??

3.JOM TERJAH MISSCHA(WAJIB KLIK)

ANDA BLOGGER BAIK??KLIK SINI

c genk bah ne said...

hehehe...
no komen


MENARIK DI genkcorner.blogspot
JOM BACA

1.JIN ADALAH HAKIKAT BUKANNYA SATU MITOS OK!!

2.TAK CUKUP ANAK,BAPA PUN KORANG NAK??

3.JOM TERJAH MISSCHA(WAJIB KLIK)

ANDA BLOGGER BAIK??KLIK SINI

Dylla Abas said...

betul la entri ni.tapi,suka ayat dlm last para tu,tolong-menolong dpt m'eratkan lagi hubungan suami-isteri.kan bagus mcm tu :)

ruby sarip said...

:)

cik kartun said...

lelaki terlebih lurus sgt..huhu
pmpuan nie kkdang x ske straight to the point.

Gen2Merah said...

bini dia tu yanga mengada2...ahaha.. si laki ni pulak lurus bendul.. heeeee

Namee Roslan said...

hahah, senang cite. tiap kali before nk makan tanya bini masak ke x. sebab pmpuan ni pelik gak kdg2..suka main tarik2 tali. emosi. haha

Mr.Baiz said...

@ruby sariphehehe kalau mr baiz of cos la lagi kuat membebel...

Mr.Baiz said...

@Dylla Abasyang tolong menolong tu mesti kene ada dalam rumah tangga baru hidup bahagia,,