=

Thursday, August 18, 2011

APAKAH NASIB MEREKA?



TERHARU,sedih, melihat nasib yang menimpa meraka di sana..kita di sini???pernahkah kita bersyukur dengan apa yang kita dapat???pernahkah terfikir kalau kita berada ditempat mereka???

kita tak pernah bersyukur...betul...kenapa aku cakap macam tu??sebab aku akui..aku pun sama..lihatlah sekarang..sempena puasa ni, kalau di bazar..beli makanan bagai nak rak...tapi sesudahnya..membazir..

bayangkan dorang di sana...apa yang dorang makan?apa yang dorang minum??? kalau nasib tu menimpa kita???bagaimana??Masyaallah...

notakaki: bersyukur dengan apa yang kita dapat...elakkan pembaziran...bayangkanlah penderitaan mereka supaya kita menginsafi dan tidak bongkak dengan apa yang kita dapat..pengajaran untuk semua..jadikan iktibar..doakan mereka di sana diberi bantuan...amin..

kredit to : ABG Ben

Kalau Suka,Tekan La Butang Like :)

3 orang mendoakan Mr Baiz dimurahkan rezeki:

aimi adilah said...

kecian ny.... :(

nasib baik slme pose ni.. blmshari ag sy g bazar..lau g konpem2 semua sy nk beli :)

Wadi AR said...

sy kurang beli di bazar, tapi suka abeskan makanan

Zul Fattah said...

sama2lah kita ambil ikhitibar na..