=

Monday, March 5, 2012

Cara Hebat Jawab Soalan Bakal Bapa Mertua

pinjam gambar kat cik Google

Seorang bapa bertanya kepada bakal menantunya:


“Mengapa engkau nak cepat kahwin dengan anak pakcik? Bagi 7 alasan engkau.” 


1. Dah jumpa pasangan, harus dicepatkan kahwin (hadith)
2. Nak jaga mata, hati dan kemaluan
3. Nak ikut sunnah, kahwin, ajal bila2 masa sahaja
4. Nak ada zuriat yg dapat bahagia dan doakan kami, mati bila2 masa aje
5. Dapat beribadat dengan pahala yang berganda bila sudah punya isteri, sedangkan memandangnya sahaja sudah perolehi pahala
6. Dapat merasa tanggungjawab sebagai suami dan menjadi seorang yg lebih berfikir lebih matang serta bijaksana bagaimana nak menyara keluarga
7. nak ambil amanah ibu dan ayahnya dan jaganya serta didiknya dengan kehidupan agama


Dan sertakan juga jawaban bonus di bawah
8. Saya sayang dan cintakan anak pakcik ♥



Kalau Suka,Tekan La Butang Like :)

7 orang mendoakan Mr Baiz dimurahkan rezeki:

shiema sufian said...

nice entry (:

Terbang Bersamaku said...

kalau mcm nie gaya jawab sooaln, semestinya akan dpt green light dari mak dan baap mertua...ehehhe..=)

Adylia Qarissa said...

baiz dah cuba ayat2 nie?? ;p

Mohd Khairi Khadzir said...

alhamdulillah (^____________^)

Baiz Mamat said...

@shiema sufianhehe..mestilah...

KhaisyaChic said...

nice...
on da way dh tu.. :)

Namee Roslan said...

confirm bakal mertua setuju ! hehe :) baiz bila ? nakdekat lah tu kan kan kan :)